İş Kanununa Göre Ölüm İzni Kaç Gündür

Çoğu çalışanın merak ettiği bir konu ölüm izinlerinin kaç gün olduğudur. Bu konuda yaptığımız detaylı araştırmalar sonucunda aşağıdaki bilgilere ulaştık.

Ölüm halinde verilecek izinlerin günleri sözleşmeli personeller ve memurlar için farklıdır. Memurlar için bu yasada belirtildiği üzere 1 hafta yani 7 gündür. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tabi olan memurlar için kanunda, ”Memura, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi ya da eşinin, çocuğunun, kendisinin veya eşinin anne, baba ve kardeşinin ölümü hallerinde isteği üzerine yedi gün izin verilir.” olarak bilgi verilmiştir. Buna göre herhangi bir ölüm durumunda eğer 657’ye tabi iseniz rahatlıkla 1 hafta ölüm izninizi alabilirsiniz. Ayrıca bu ölüm izni sırasında günleriniz boyunca, hiçbir maddi sorun olmayacak olup, sosyal haklarınızdan da kesinti yapılamaz.


Sözleşmeli personellerin hakları ise 06/06/1987 tarihinde Bakanlar Kurulu Kararı sonucunda kabul edilen 7/15754 sayılı “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar” ile belirlenmiştir. Bu esaslar içerisinde madde 9’un altıncı fıkrasında belirtildiği üzere,

  • Eşinin doğum yapması durumunda iki gün,
  • Kendisinin veya çocuğunun evlenmesi durumunda üç gün,
  • Eşinin veya eşinin anne, baba ve kardeşinin, kendi çocuğunun veya eşinin ölümleri durumunda üç gün,

Mazeret izni alabilmektedirler. Yani sizin veya eşinizin birinci derece akrabalarından herhangi bir ölüm durumunda 3 gün ücretli mazeret izni alabilirsiniz. Memurlara tanındığı gibi bu iznin 7 güne çıkması için sözleşmeli personellere ait kuralların olduğu esaslarda değişiklik yapılmalıdır.

İş Kanununa göre Ölüm İzni ile ilgili tüm maddeler makalemizde bulunmaktadır aklınıza takılan anlamadığınız madde var ise yorum yazarak bize bildirebilirsiniz.

Benzer Konu Evlilik İzni Kaç Gündür

İş Kanununa Göre Ölüm İzni Kaç Gündür Konusuna Ait Etiketler

Bu Konuyu Sosyal Medyada Paylaş

Yorumlar

  1. Levent özbiliç diyor ki:

    19 ekim yayınınız daki çocuğun babası olayı himmet beye yıkmaya çalışıyor çocuğu kaybolmuş bir babanın görüntüsü yoktur kaç gündür olay himmet beyin üzerinde döndüğü için sakindi olay kendine dönünce sinirlenmeye başlamıştır

  2. Şevval diyor ki:

    Merhaba muge abla annem sizin programanizi hic kacirmadan izliyor ben okula gittigim icin izleyemiyorum sizden ricam etsem mevzuniyete giymem icin bir elbisenizi ve topuklu ayakkabi gondermeniz istiyorum.yollarsaniz çok mutlu olurum.

  3. Neşe diyor ki:

    Muge abla sana çoook ihtiyacım var benim kız arkadaşım 2 çocuğunu bebeklerini bırakıp gitti bna yardım edin lütfen anlticm çok şey var müge abla bna ulaşın lütfen 0541 935 80 01 neşe

  4. sevcan diyor ki:

    Mrb müge hanım giydiginiz kiyafetlerden bende istiyorum.hiçbir programı kacirmiyorum hayatımın bi parçası oldunuz

  5. Filiz diyor ki:

    Merhabalar Müge hanım sizleri çok seviyoruz severek izliyoruz sizinle arkadaşımın başarısını paylaşmak istedim Müge hanım arkadaşım Reyhan haraç 7 ayda tam 40 kilo verdi kendi çabalarıyla yayına çıkarırsanız çok seviniriz saygılarla

  6. gulay Samson diyor ki:

    Muge hanim benim babannem var çok. Kilolu yürü yemiyor bize hafta yatağı gerekiyor siz yardım ci olabilir misiniz

  7. Engin yavuz diyor ki:

    Her eve devletımiz mejburi pıskolok veya piskiyetrı verılmesını istıyorum evın icınde kım sarhos kım delı kım şizofren tespıt edılır azda olsa olumler şiddet azalır saygılar selamlar

  8. nurgül diyor ki:

    Müge hanim benim kızım iktiyosis hastasi tedavisi icin yardim edin istanbul da tedavi eden bir doktor var lutfen yardimci olun sizi severek izliyoruz

  9. Songül diyor ki:

    Sevgili müge hanım bende panik atak rahatsızlığı var üç yıldır son bir aydır da depresyon başladı tedavi oluyorum ancak hiç iyi degilim sizden ricam Arif verimli hocam a beni goturmeniz belki o care olur maddi gücüm çok olsa gidicem ama inanin ihtiyacım var bana geri donerseniz olumlu veya olumsuz mutlu olurum

  10. Efsun diyor ki:

    Müge hanım kontorum olsa sizi ariycam ama arayamiyorum . Bence Nadea’nın başına ne geldiğini mağarada kalan adam biliyor. Hatta ben onun Nadea’ya birşey yapmış olabileceğini düşünüyorum yoksa bu kadar tepkili davranmaz bi insan bence adamı bi takibe alın. İyi yayınlar sizi seviyorum…

  11. yeter diyor ki:

    Azerbaycandan salamlar sizi cok sevyoruz her zaman izleyirik sizin yerinizde olmaq cox istedim bilirsiz ne ucun on a gore ki heyati tam derk edisiz cox xeyirxah islet gorursuz

  12. yuksel ozdemir diyor ki:

    Sayin muge anli esimin kirsehir kaman kurancili koyunde yasayan bedensel engelli bir kiz kuzeni var cok yerlere muracat etmelerie ragmen bir elektrikli sandalye alamadilar cok ihtiyaclari var brnde her koye gidisimde bunu gorup cok uzuluyorum ve sizden elektrikli bir sandalye istiyorum bunu uzerime bir vazife olarak bildim ve cagreyi size mail gondermekte buldum yasi 17 ve annesi ihtiyaclarini karsilayamiyor haftada bir kere okula gidiyor ve kucakta tasiasi cok zor oluyor ilgilenirseniz cok mutlu olucam simdiden cok tesekkur ederim iyi yayinlar

  13. Serap diyor ki:

    Merhaba muge abla nasilsin aslin da cok umutsuz yaziyorum o kadar cok yazan varki kime hangisine yetişceksiniz hakli olarak bana ulaşmanizi istiyorum size anlatcagim bir konu var ve yardim istiyorum 0539 298 55 05

  14. ayse diyor ki:

    Muge hanım ben bir trabzonlu olarak boyle bir şey olmasında utanç diyorum. Bir iki haftadır izliyorum sizi ve gördüğüm kadarı ile ahmet suçsuz garibim sorduğunuzda bildiği konuda konusuyor ama bilmediğinden bilmiyorum diyor bildiginide sanmıyorum bizim oralarda boyle olay Cok olur vede evdeki küçüğün üzerine atılır. Cinayeti alicamin gelini ile ilişkisi olduğunu dusunen anne işledi ve ahmet hiç bir şey gördüğünü sanmıyorum kadın ya büyük ogkanlarka işledi yada arastirdinizmi kardeşi varsa annenin Inka yapmis olabilir ve kocaya kizdigindan ahmeti güzelce ogutleyip babamla ilişkisi vardi gördük baban yaptı sen boyle boyle anlat ceza yenezsin çabuk çıkarsın filan öğrettiler yer göstermede de vakfikebir girişindeki tabekanin yanidaki bariyerkerde yada köprünün orda dese gidincwde zaten görürsünüz derbulur bunda sorun yok benim anlamadığım mehmet ali nasıl bulamam diyor kaç senedir gitnenusim ben bile bulurum sallıyor ahmete ne ezberletmislerse onu söylüyor kim öldürdü diyince bilmiyorum diyor gerçekten bilmiyor görmemiş denedi dedi ifadesinde ifadeye takildiniz diyor kızıyor bilse derona kim allati ise onu bulmaya çalışın.bir şu polis dedi diyorsa olabilir neden biliyormusunuz ya akraba annenin ya Cok iyi tanıdığı olayı biliyor ort pars ediyor sorusturun ahmedin zamanındaki polisler kimdi Suan benim bile kaç polis var akrabam var en azinda dort tane yardım istesem yapan onun gibi düğüm annede alın içeri hipnozla ilaç konusturun. Nebikimde söyleyim diyor ona ne dendi ise onu söylüyor ben öldürdüm babam Abim demiyor bilmiyorum diyor gerçekten bildiğini sanmıyorum inşallah okursunuz hayirli günler.

  15. nimet diyor ki:

    Müge hanım bence nazmiyeyi çıkan dedikodular yüzünden kendi ailesi öldürmüştür

  16. Funda Daşer diyor ki:

    Slm muge cım kesin ve net ahmet annesi babası is bun larda

  17. emine diyor ki:

    Yurdanur ile mehmet ali cam beraber bu cinayeti islemis olabilirler ve bundan ayla ahmet ve diyer ogullarininda haberi oldugunu dusunuyorum. Ali ve hasan cam haricinde. Yurdanur hanimda altinlar karsiliginda yardimci olmus olabilir. Ali beyi bu sekilde hapise atarak cezalandirmak istiyorlar ve oglu hasanida olaylari fazla karistirmasin arastirmasin diye onuda hapise atmak hedef. Bu olayin baska turlu temizlenecegini dusunmuyorlardi. Ali ve nazmiyeyi oldurseler bu sefer ortaya cikardi ve hasanda disarda kalip olayi aydinlatirdi bu sekil planli yaparak ali ve hasan cami hapise atarak ortalik sakinlsecegini dusunduler….

  18. gamze diyor ki:

    Muge abla seji cok seviyorum ve burda catlamak izereyim nazmiye cam cinayetiyle ilgili bisey soylemek istiyorum ayla cam suan oturdugu yerden ahmet cama bacagiyla dürtüyo yani daha fazla konusma diye lutfen bu goze alinsin optum

  19. Sabahat diyor ki:

    Yasar cam. Yaptigi hatalarin icine cocuklarini da ortak etmek istiyor cok kurnaz

  20. keziban aslan diyor ki:

    Hayirli sabahlar muge hanim programinizi takip ediyorum ve sinirden cildiracam ahmet cam nekadar piskin duruyo acaba diyorum cinayeti annesi işlemiş olabilirmi kiskancliktan yada intikam da olabilir Allah yardimcin olsun

  21. sırac diyor ki:

    Müge hanim adım sırac programınızı zevkle izliyorum ama ahmet herseyi biliyor bi aynada kendine baksın utanmiyormu acaba yada allahtan kormuyormu

  22. Selcuk diyor ki:

    Merhaba mugeanli seni hayranlıkla izliyor bu oğlumun adı ben sultan umarım beni fark edersin seni yıllardır takip ediyorum hat sizlere hadlerini bildirmeden bayılıyorum

  23. Basak diyor ki:

    Müge abla her sabah seninle uyaniyoruz annem kahvaltısını seninle yapıyor sana sesleniyorum bana balomuz için v yakalı mor elbiseni verir misin vermesende olsun canın sağolsun hep kalbimizdesin sen Allah sana avukat amcaya ve arif amcaya ve tüm ekibe uzun ömürler versin

  24. Nurcan diyor ki:

    Mrb müge abla seni çok seviyorum kız kardeşimin düğünü için elbise istiyorum.

  25. buse yılmaz diyor ki:

    Müge abla ben mezunıyet ıcın senden pazartesı gunu gydgn elıbeyı ıstıcektım cok begendm emın deglm ama szde drdgu gbı drmuck ama ck begendm

  26. müjgan diyor ki:

    Müge hanim 17 yaşındaki kızım için bir elbise istiyorum.sizi çok seviyoruz başarılarınizin devamını diliyoruz. Teşekkür ederiz.

  27. beren zeynep diyor ki:

    Müge teyzecim. annem bugunkü elbisenizi cok beyendi.bende size yazıp istemeye karar verdim.eger bi sakincası yoksa gonderebilirmisiniz.annemi mutlu etmek istiyorum.şimdiden cok cok tesekkur ederim size anlı şanlı insan

  28. semanur diyor ki:

    Merhaba muge abla sizi hayranlikla izliyorum sizden kucuk bir ricam olacak eger mumkunse abimin dugunu icin elbise istiyorum

Yorum Yaz

Yukarı Çık